Translate

Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 23., péntek

Komárom és Komarno

Komárom és Komarno az  őket összekötő híd  segítségével, a határállomás megszűntével akár egy városnak is tekinthető. Igazából akkor lesz jó világ, ha ez a kérdés fel sem merül, nem érdekel majd senkit, ki melyik oldalon él.
Akármelyik részén sétálgattam, beszéltem emberekkel, magyarokkal, szlovákokkal, csak a szívélyességet, a segítőkészséget tapasztaltam mint turista. Jóleső érzés volt.


Nevezzük őket a Városnak! Szóval a Városnak közismert nevezetessége az erődrendszer. Ezek közül a Csillag erődöt és a Monostorit látogattam meg, a harmadikra sajnos már nem jutott időm. A Csillag akkoriban nem volt nyitva, a Monostori hatalmas, de üres. Egyszer azért meg kell őket nézni.


      Látnivalót a déli részen nem túl sokat találtam, - ez fakadhat akár az én szerény ismeretemből is - amit viszont megtaláltam, az nagyon mutatós állapotban volt. A Szabadság teret éppen parkosították, biztosan szép lett, de körülötte az épületek csodálatosak. Érdemes még a Szent István tér felé is kerülni, a kis utcácskákban sétálgatni, ott is felfigyelhetünk egy-két érdekes épületre.

Ami nagyon megfogott, igazából ezért is utaztam eredetileg oda, az a termálfürdő. A szabadtéri gyógyvizes medence nagyon kellemes, legyen akármilyen hideg. A hideg vizes része akkoriban zárva volt, azt nem tudom megítélni, hogy milyen, a beltéri gyógyvizes rész bár picurka, de szépen kialakított, azért pár jó ember ott is elfér.
 
Áttérve az északi Városrészbe már jóval több műemléket láthatunk, melyeket szintén szépen karban tartanak. Néhány mellékutcába betérve találhatsz - valamikor - szebb időket megért házakat, bár néhányukon már észrevehetők a felújítás kezdeti lépései. Keresd meg az Európa udvart, érdekes látvány. Minden ház más stílusban épült, a mediterrántól a Hanza-városok építészetéig. Számtalan szoborban gyönyörködhetsz a házak által ölelt terecskén.



Érdemes bekukkantani a kapualjakba is.

Vagy kis boltocskák, éttermek bújnak el ott, vagy "csak" egy csodálatos kertben gyönyörködhetsz.



 Az Európa udvar szobrain túl még számosat találhatsz errefelé, néhány képet mellékelek.
 

 
Szóval ne csak a fő utakat kövesd, ne csak a látványosságokat keresd, érezd meg a város hangulatát, megéri a sétát. 

Zárásként nézd meg a Várost ,majd lazulj el a termálvízben!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése