Translate

Keresés ebben a blogban

2012. február 20., hétfő

Pápa

Pápára elsősorban az Esterházy kastély miatt mentem, de ettől jóval több látnivalóban gyönyörködhettem.

A nem túl sok Pápán töltött idő csupán a Fő tér és közvetlen környékének megtekintésére volt elegendő, de biztosan visszatérek ide még. Egyrészt a rengeteg lehetőség miatt, másrészt a kíváncsi vagyok a központi felújítás eredményére. Igaz, így a Nagytemplom tornyából kitűnően meg lehetett szemlélni az ásatás jelenlegi állapotát.
Most pedig kicsit részletesebben elmesélem, mi mindent láttam, milyen élményben volt részem, miket tapasztaltam.


Kezdem a Szent István vértanú tiszteletére emelt plébániatemplom, azaz a Nagytemplom bemutatásával. Picit szerencsém is volt, mert a vasárnap déli mise befejeztével egy igen kedves fiatalember - akit a kastély biztonsági őre ajánlott figyelmembe - éppen ráért, és lelkesen avatott be a templom rejtelmeibe, mutatta meg az oldalkápolna ereklyéit. Ezek közül is kiemelkedett a vértanúságot szenvedett Szent Martiallis földi maradványait őrző üvegkoporsó, amit gróf Esterházy Károly hozatott Pápára a római őskeresztény katakombából.



Többet a templomról nem is írnék. Fel kell keresni, meg kell nézni a "fiatalember" segédletével. Még egy nagy élményben lehetett részem, fel tudtam menni az egyik templomtoronyba. Élvezetes volt a csigalépcső (100 lépcsőfokkal), majd pár létra megmászása, és egy igen szűk nyíláson átpréselődve felettünk a harangok, alattunk a város látványa. Itt is szakavatott idegenvezetésben részesültem. Sajnos vasárnap lévén sok minden zárva volt, talán a téli időszak is hozzájárult ehhez. Ötletet azért meríthetsz a város által javasolt túrákból is.


Most pedig a részben már felújított Esterházy kastélyról.
Előtte alaposan tanulmányoztam a weboldalát, de ennek ellenére sem jutottam be, ugyanis 10 fő alatt nincs idegenvezetés, így belépési lehetőség sincs. Télen legalább is így "működik" a rendszer. Kicsit zokon esett. Ezt azért valamennyire kompenzálta az előbb már említett biztonsági őr, aki szóban ecsetelte, miről maradtam le, mesélt a városról, mutatott régi képeket a kastélyról, és kicsit a történetébe is beavatott. Le a kalappal előtte, köszönet neki is a lelkes kalauzért.


A Fő tér és közvetlen környékén, amit bejártam, nagyon szépen felújították az épületeket, a földhányások ellenére szép, egységes képet mutatnak.

Arra sajnos nem volt elég időm, hogy az emléktáblákból merítsek ismeretet, mit is látok éppen, így utólagosan kell majd pótolnom a tudást. A következő alkalomkor már felkészültebben érkezek, ez biztos.


Sétám végén bekukkantottam egy árkádos házon keresztül megközelíthető utcácskába, ahol az Esti Kornél kávéházban pihentem meg, ittam egy finom kávét a hangulatos környezetben.

Őszintén, nem gondoltam, hogy ilyen gazdag ez a város. Tudom, ez az én hibám, ismereteim hiánya, de több propagandát is megérdemelne Magyarország e gyöngyszeme, Pápa.
Keresd fel, akár télen, akár nyáron. Inkább nyáron! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése