Translate

Keresés ebben a blogban

2017. január 15., vasárnap

Kozma utcai izraelita temető

Tudom, vagy inkább csak gondolom, hogy igy télen nem a legnagyobb élmény egy temető felkeresése, de lesz még jó idő erre, ezért ezt az irást csak a figyelem felkeltésére szánom.

Nekem is gondot okozott a hideg, néha a fényképezés is nehezen ment az elgémberedett ujjakkal, nem is sikerült bejárnom az egyébként hatalmas területen található összes sirt, de amit láttam, az csodálatos volt.

Maga a temető az új köztemető tőszomszédságában található, nevéből adódóan természetesen a Kozma úton.

A Jászberényi út felé haladva rövidesen szembe ötlik a hatalmas és szép ravatalozó, ezért könnyen megtalálod. A ravatalozó előtt egy kisebb parkoló áll a látogatók rendelkezésére, amit nem a főbejáraton (ami a villamos megállónál van), hanem a következő kapun keresztül érsz el.


Ha felkeresed, akkor legyél tekintettel a vallási előirásokra, igy a dohányzás és a hangos beszéd mellőzésén túl fedetlen fővel ne lépj a temető területére. Ezt télen könnyű teljesiteni, de nyáron is figyelj erre.


A kerités mentén található családi kriptákat néztem meg és fotóztam le főleg, szebbnél szebb művészi alkotásokat láttam.

Számtalan neves, hires ember nyughelye található itt, ha több időm lesz, és az időjárás is kedvezőbbre fordul, biztosan újra felkeresem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése