Translate

Keresés ebben a blogban

2017. április 5., szerda

Bük és Bükfürdő

Egyből azzal kezdem, hogy Bük egy tuti hely. Nagyon jó a megközelíthetősége, Budapestről bő két óra alatt elérhető, igaz ehhez fizetős utakat kell igénybe venni, de tudjuk, az idő pénz.

A város egy régi település, már több mint 750 éves. Az interneten nézelődve kissé csalódott voltam, ugyan mi látnivaló lesz ott, de helyben azonnal megváltozott a véleményem.

Önmagában a város, az utcák, a házak szépen karban tartottak, jóleső érzés csupán nézelődni is. Mindenfelé igényes eligazító táblákat helyeztek ki utcanevekkel, a nevezetességekkel, a közintézmények elérhetőségével.

Jártamban-keltemben vagy frissen ültetett növényeket, vagy a parkosított területek tavaszi felújításának nyomait láttam.
Szám szerint valóban nem sok nevezetesség nézhető meg, de időben akár egy napot is elsétálgathatsz csak úgy, szemlélődve, élvezve az általam főtérnek titulált viszonylag nagy parkot, a számtalan emlékművel, a katolikus templommal. Előtte található Felsőbüki Nagy Pál nyughelye. Országgyűlési beszéde hatására kezdeményezte Széchenyi a Magyar Tudományos Akadémia megalapítását.


A templom mögött van a város egyetlen temetője, ami szintén szépen gondozott. A gondosság nekem abban is megmutatkozott, hogy a már meg nem váltott régi sírhelyek mutatós fejfáit a temető végében, egy úgynevezett kőtárban helyezték el. Tisztelik az ősöket, és ez jó dolog.



A másik templom evangélikus, ennek a környezete is gondosan ápolt, szép, mutatós kerten keresztül jutsz el hozzá. Nekem szerencsém volt, mert második látogatásomkor a babáját éppen sétáltatni készülő, gyesen lévő lelkészt kérdeztem meg (nem tudva, hogy ő az), hogyan lehetne bejutni a templomba. Máris hozta a kulcsot, és hosszasan elbeszélgetve szemlélhettem meg a többszáz éves épület belsejét is.


Csupán a volt Szapáry kastély nem látogatható, mert magántulajdonban van, és csak a kapun beleskelődve, a távolból láthatod az épület egy részét. Sajnálom, ha egy nemzeti kincsünk így jár, legalább valami közintézmény lehetne, de erről már lekéstünk.

Bár Bük-fürdőn, vagy Bükfürdőn (így is, úgy is láttam leírva) nem jártam most a Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum-ban, csak jó pár évvel ezelőtt, de a számtalan hotel mind rendelkezik termálvizes medencével, így ott is ücsöröghetsz a kellemes meleg vízben, már ha szereted. Ha nem, akkor vannak élmény- és úszómedencék is általában ezeken a szálláshelyeken.

Részemről a Greenfield Hotel-ben laktam, ami egy golfpálya szomszédságában található. Így amennyiben kedveled ezt a sportot, akkor egy 18 lyukas pálya isrendelkezésedre áll, természetesen bizonyos összeg kifizetése után.

A szálloda, a szoba ízlésesen, elegánsan berendezett, kényelmes. Az étterem tágas, az ennivalók, akár a reggeli, akár a félpanziós vacsora ízletes, a választék elegendő. Mindenki megtalálhatja a fogára valót.


Egy ügy intézése miatt felkerestem a Danubius Health Spa Resort Bük szállodát, és ha már ottjártam, akkor szétnéztem. Ennek kissé retro jellege van, olyan SzOT szállós, de nekem az tetszik. Itt is elég sok a medence, a park elégséges a pihenéshez, napozáshoz, sőt egy igen nagy teraszon is kávézhatsz.  A szobákat nem volt alkalmam megtekinteni. Mivel minden nagyon szépen karbantartott, így gondolom azok is rendben lehetnek.



Ha arrafelé jársz, vagy a fürdőben vagy, esetleg pár napot egy szállodában
töltesz, akkor feltétlenül ugorj be Bükre, Bükfürdőtől maximum 10 perc kocsival, meglátod megéri.

1 megjegyzés:

  1. Tisztelt Tibi!

    Az Igor Corner Internet Kft-től írok, a Greenfield hotel Golf & Spa-val kapcsolatban. A hotel linkje nemrégiben megváltozott, kérem cseréld ki a linket a blogban az újra : https://greenfieldhotel.net/

    Ha megvan vagy valami probléma van vele, kérem lépj velem kapcsolatba az alábbi elérhetőségen!

    Üdvözlettel,
    Regéczy Zsombor, regeczy.zsombor@igorcorner.hu, +36 94 950 762
    Igor Corner Internet Kft., http://www.igorcorner.hu
    Hotelizátor, http://www.hotelizator.com

    VálaszTörlés