Translate

Keresés ebben a blogban

2022. november 27., vasárnap

Budai Arborétum

 A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (nekem már csak Kertészeti Egyetem marad, a jelenlegi neve borzasztó) területén található a Budai Arborétum.

A Villányi útról nyíló főbejáraton keresztül közelítettem meg az arborétumot, annak is az alsó kert nevű részét.





Jártam már jó pár arborétumban, itt viszont mintha "csak" egy átlagos kertben lennék. Jó, tudom, novemberben vélhetőleg nem a legszebb képét mutatja a természet, kivéve az őszi színkavalkádot, de itt már az sem volt, hiszen szinte minden fa elveszítette már a levélzetét.




Nagyon tetszett viszont a gondosan megalkotott rovarház, és nyáron a biokert is mutatós, érdekes lehet.

A kert felső részén, egy lépcsőn és a Ménesi úton keresztül éred el a felső kertet. 



A kapun belépve is már szép látvány fogad, az egykori főigazgatóság impozáns épülete, előtte kis park és szobor.





A kastély jellegű építmény sajnos eléggé leromlott állapotban van, de ez - mondjuk - érvényes az összes többi épületre is.




Itt már megragadott az arborétum hangulat, úgy tűnt számomra, ez a rész alaposabban megtervezett, mint az alsó.

Jó nagyot sétáltam a szépen kialakított, kellemesen kanyargó ösvényeken, utána pedig megnéztem a szoborparkot. Számomra túl sok ismert névvel nem találkoztam, de ez az én hibám, ezen a területen nem vagyok jártas. Ezt csak azért jegyeztem meg, mert hasonlóan a növényeknél található ismertetőkhöz ezek az emberek is megérdemelnének - legalább pár soros - bemutatást, mint ahogy egyetlen egy szobornál ezt meg is tették (igaz, itt viszont nincs mellszobor...).



Tetszettek a tematikus ösvények, mit például a fametszés, oduk kezelése, és még jó néhány. Erről nincs sok mesélni való, ezeket ott, helyben kell megtapasztalni.


Minden esetre tavasszal, vagy nyáron újra felkeresem, legalább az összehasonlítás végett.

Mivel jól megközelíthető az arborétum, ezért érdemes felkeresni, ott sétálva kikapcsolódni, ellazulni!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése