Translate

Keresés ebben a blogban

2021. április 29., csütörtök

Tündér-szikla (Zugliget)

Most egy csodálatos túralehetőségről írok, Budapest határán belül.
Ez Zugligetben a Tündér-szikla meghódítása.

A túra kiinduló pontjának az "58-as Kisvendéglő" környékét javaslom, viszont nem a vendéglőnél parkolva (bár ott is lehet), hanem a Zugligeti úton

Itt úgy négy autónak elegendő parkolót találsz, ahonnan egynesen indulhatsz felfelé vagy a jelölt úton (zöld jelzés), vagy egy vízmosás szerü ösvényen.

Amenyiben a vendéglőnél parkolnál, akkor egy lépcsőn felmászva jutsz a Zugligeti útra, és a felüljárón áthaladva a túloldalra éred el az előbbi helyet.

Egy cseppet lankásabb út vezet fel a tetőre a Libegő alsó állomása közelében lévő Zugligeti Noche Camping bejáratánál induló úton.
A libegőtől a kemping felé haladva, szinte a bejáratnál jobbra van egy keskeny utcácska, itt kell felfelé menned, majd a végén balra kanyarodva követni a zöld jelzést. Ez nekem a visszafelé vezető út volt.

Érdemesebb az eredetileg javasolt úton kezdeni, mert ekkor még van erőd a meredek hegyoldal meghódítására, és felfelé sokkal biztonságosabb, mint ugyanezen az úton lefelé haladni. A látnivaló mindenért kárpótól.

A vízmosást követve figyelned kell nagyon, mert előszeretettel használják hegyi kerékpárosok. Az is lehet, hogy ők koptatták ki ilyenre, ha így van, akkor nagyon szomorú. A vékonyka termőföld hamar elillan, lemosódik és akár le is csupaszíthatja a hegyoldalt.

Terepfutókkal is összeakadhatsz, ez már kevésbé veszélyes. Ha időben észreveszed őket, akkor félreállsz pár másodpercig és mindenki mehet az útjára.

Felfelé haladva több, jól kiépített kilátópontról csodálhatod a környéket.
Nagyjából félúton van egy tisztás, tűzrakási hellyel, itt lazíthatsz egy cseppet.

A csúcs azért a Tündér-szikla. Ennek meghódításával óvatosan bánj, mert nem jól tapadó cipővel a poros sziklaperemre kiállni életveszélyes is lehet. Ha nincs sziklamászási tapasztalatod, akkor inkább messzebbről csodáld.

Még e felett is van kilátó, innem felülről tekintheted meg a sziklát.

Ezután a csúcsig van pár méter, ahol eléred az erdei utat (csak külön engedéllyel használható, persze kivéve a gyalogosokat és kerékpárosokat).

Az út túloldalán szintés egy újabb tűzrakó hely a valamikori kőbánya tövében. Vigyázz, nagyon könnyen rádeshet egy darab, ne menj be a kerítésen belülre.

Visszafelé ha balra tartasz, akkor a libegőnél kötsz ki. Azért lefelé is megterheli a térded, bokád a meredek lejtő, itt is óvatosan haladj.

Felnőtteknek mindenféleképpen ajánlott, de tízéves gyermekek is teljesíthetik a túrát.
Ja, még az időtartamról: felfelé egy jó óra pihenőkkel, nézelődéssel, lefelé már csak fél. Persze egy egész napot is eltölthetsz itt.